Jsme televize vašeho kraje

Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony nad 12 tun

Plzeň, publikováno 25.07.2018, autor: Richard Beneš

Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun a jsou na 
					staré pražské silnici podél dálnice D5. | Autor: TV ZAK

To, o čem se mluví už dlouhá léta, se konečně stalo skutečností. Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun jsou na zmíněném úseku staré pražské silnice podél dálnice D5 a o jejich rozmístění se zasloužily okolní obce ve spolupráci s Plzeňským krajem. Důvodem byla skutečnost, že po komunikaci jezdí stále více kamionů, které se tak snaží vyhnout placení mýta na dálnici. Zákaz se týká jen tranzitujících nákladních vozů.

Značek je celkem 80 a řidiči je najdou ve Svojkovicích, Holoubkově, Mýtě a Kařezu. Další by se měly v budoucnu objevit za Cerhovicemi směrem na Prahu, od hranic Středočeského kraje, jehož obce nyní dojednávají příslušná povolení. V minulosti o zákaz usilovala nejaktivněji obec Ejpovice. S požadavkem o rozmístění zákazových značek však neuspěla u dopravní policie. A podobně dopadla i řada dalších obcí v Plzeňském kraji usilující o podobný zákaz. Většinou narážely na to, že nebyly schopny nabídnout tranzitujícím kamionům náhradní objízdnou trasu, kterou musí podle silničního zákona řidiči mít.

Nevýhodou silnice II/605 je to, že je celá souběžná s dálnicí D5. Řidiči, kteří chtějí ušetřit na mýtě, sjedou v Rokycanech nebo v Ejpovicích a pokračují přes obce podél dálnice. Každým rokem tam pak narůstá objem nákladní dopravy.

Značky se na silnici objevily 20. července a řada řidičů si tak na změnu ještě nezvykla. „Policie ČR musí určit, co je a není tranzitem na základě konkrétních dokladů konkrétního dopravce. Za tranzit se nepovažuje užití pozemní komunikace k dosažení nakládky, vykládky, sídla firmy, opravy, údržby a bydliště řidiče. Bude tedy záležet na zvážení policie, zda uzná doklady, které dopravce předloží, když ho zastaví ve zmíněném úseku,“ vysvětlil Dušan Pakandl, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Plzeňského kraje. Řidiči jsou o dopravním omezení informováni dostatečně v předstihu, mají dost času vyhnout se této komunikaci.

„První značky jsou umístěny v Rokycanech před kruhovým objezdem, to znamená, že řidič nákladního automobilu, který přijíždí na kruhový objezd, může po něm projet a vrátit se zpět na dálnici D5,“ dodal Pakandl s tím, že žádná doba hájení pro řidiče neexistuje. „Značky platí a zákon žádnou toleranci neumožňuje!“

Nákup značek a jejich instalace přišla na statisíce korun. Kraj zajistil a zaplatil projekt na značky, obce na trase pak zaplatily polovinu nákladů na značení. Lidé žijící na trase silnice si nový zákaz pochvalují, protože se zbaví hluku otřesů z těžkých vozů a zlepší se bezpečnostní situace zejména při přecházení. Profesionálním řidičům se omezení nelíbí, ale musí se mu podřídit. Obce, kterým se teď od kamionů uleví, navíc mohou začít s dlouho očekávanými opravami silnic.

Fotogalerie

Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun a jsou na 
					staré pražské silnici podél dálnice D5. | Autor: TV ZAK
Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun a jsou na 
					staré pražské silnici podél dálnice D5. | Autor: TV ZAK
Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun a jsou na 
					staré pražské silnici podél dálnice D5. | Autor: TV ZAK
Silnici vedoucí z Rokycan do Cerhovic nově vroubí zákazové značky pro kamiony. Značky zakazují vjezd nákladním automobilům nad 12 tun a jsou na 
					staré pražské silnici podél dálnice D5. | Autor: TV ZAK