Hasiči nacvičovali zásah v novém železničním tunelu u Ejpovic
Plzeň, publikováno 29.10.2018, autor: Richard Beneš
![Hasiči nacvičovali zásah v novém železničním tunelu u Ejpovic | Autor: HZSPK](/nahled-900-0/fotky/11348.jpg)
Jednotky požární ochrany se už teď seznamují s technologií a uspořádáním bezpečnostních prvků nového železničního tunelu u Ejpovic. Jižní tunelový tubus bude otevřen a zprůjezdněn v polovině listopadu. Hasiči už si vyzkoušeli v praxi technické prostředky, které by jednotky mohly použít v případě zásahu uvnitř tubusů. Připraveni jsou k případným zásahům v tunelu také záchranáři i policisté.
„Hasiči se také připravují na varianty „teplé nehody“ – čili požáru v jakékoliv možné formě a „studené nehody“, což je jakýkoliv typ nehody bez vývinu tepla a kouře. Celkem se případný zásah týká v rámci poplachového plánu 27 jednotek požární ochrany,“ informoval mluvčí hasičů Petr Poncar.
Také Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje disponuje dostatkem odborníků i prostředků, díky nimž by měla případnou nehodu v nově otevíraném tunelu u Ejpovic zvládnout. Už s ohledem na realizaci výjimečné stavby vznikla výjezdová základna Plzeň Doubravka, odkud je portál Plzeň dosažitelný během několika minut. „Druhý portál Ejpovice lze naopak nejrychleji obsloužit z Rokycan, kde působí tři výjezdové skupiny ZZS, jedna lékařské a dvě nelékařské. V sídle ZZS PK v Plzni na Borech je pak v nepřetržitém režimu připraveno speciální vozidlo pro události s hromadným postižením osob a další technické prostředky,“ vysvětlil mluvčí Poncar.
Policisté Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje spolu s pracovníky Správy železniční a dopravní cesty a s kolegy z Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje spolupracovali na otázkách týkajících se bezpečnosti v souvislosti s otevřením železničního tunelu u Ejpovic. „Předmětem našeho zájmu byla zejména problematika bezpečnosti pohybu v tunelu, vjezdů a pohybů vozidel, zajištění přístupových cest a varianty dopravních řešení v případě mimořádné události. Řešili jsme také systém komunikace složek IZS, různé varianty dopravních uzávěr a regulaci provozu vozidel a pohybu osob a možnosti tunelu pro zásah a pohyb policejních sil a prostředků,“ doplnil mluvčí hasičů.