Jsme televize vašeho kraje

Aktivisté otevřeli informační kancelář k místnímu referendu a slibují odtajnění štědrého sponzora

Plzeň, publikováno 02.01.2013, autor: Richard Beneš

Aktivisté připravili ve své kampani placky podporující v referendu odpověď ANO | Autor: Richard Beneš

Informační kancelář na Americké třídě otevřel ve středu 2. ledna přípravný výbor, který stojí za vyhlášením referenda, ve kterém se bude v termínu prezidentských voleb hlasovat o osudu obřího nákupního centra Corso Americká. V informační kanceláři aktivistů ve druhém patře na adrese Americká 29 se může veřejnost zeptat na otázky spojené s referendem a získat informační materiály. Server Regionpodlupou.cz o tom informoval mluvčí přípravného výboru referenda Martin Marek.

„Kampaň “ANO pro Plzeň!“ platí sami občané města Plzně prostřednictvím příspěvků na transparentní účet. Z příspěvků se financují letáčky, placky, plakáty do obchodů i do oken, veřejná debata a koncert. Až do pátku 4. ledna si mohou Plzeňané každý den od 8 do 18 hodiny přijít pro materiály k místnímu referendu v Plzni do informační kanceláře referenda,“ uvedl Marek.

„Naším hlavním cílem je, aby se o referendu dozvěděl každý plzeňský občan. Připravili jsme proto celou řadu materiálů, které od nás mohou Plzeňanky a Plzeňané zdarma získat a roznést ve svém okolí či vylepit na výlohu svého obchodu, nebo umísti do své ordinace a pomoci tak informovat o referendu i své spoluobčany. Nejlepší cestou, která se nám osvědčila již při sběru podpisů, je zapojení samotných Plzeňanů,“ informoval mluvčí přípravného výboru.

Za vyhlášením referenda stojí od počátku plzeňští občané, kteří si podle svých slov nepřejí zničení centra města dalším nákupním centrem a požadují zodpovědné nakládání s veřejným prostorem. „Stovky občanů sbíraly podpisy v ulicích, aby pak všichni mohli v referendu rozhodovat o podobě svého města, posílali peníze na žalobu, když zastupitelé v rozporu se zákonem o referendu nerozhodli a nyní posílají příspěvky na kampaň ANO pro Plzeň! Nestojí za námi žádná PR agentura, kterou si k prosazení nákupního centra najala společnost Amádeus, ani nezneužíváme veřejné prostředky, jako to dělají v údajně nezávislé informační kampani města plzeňští politici,“ doplňuje Martin Marek.

K drobným dárcům referenda se v minulých dnech přihlásil i jeden větší. Přislíbil zdvojnásobit do maximální výše 30 000 korun každý příspěvek, který Plzeňané na kampaň věnují do 6. ledna. „Pokud tedy drobní dárci věnují celkem 30 tisíc korun, objeví se na transparentním účtu referenda celkem 60 tisíc korun. V pondělí 7. ledna oznámí aktivisté částku nasbíranou do 6. ledna a zároveň i jméno plzeňského dárce, který v tom okamžiku také svoji podporu poukáže na transparentní konto referenda,“ doplňuje Petr Vaněk, člen přípravného výboru referenda.

Přípravný výbor také spustil webové stránky www.AnoProPlzen.cz, kde jsou zveřejněny argumenty, proč v lednovém referendu hlasovat ANO, nebo jména některých plzeňských osobností, které budou v referendu hlasovat ano. 

Další informační kampaně k místnímu referendu, které by mělo proběhnout ve dnech 11. - 12. ledna rozjelo město Plzeň na webových stránkách www.referendum.plzen.eu a stranou samozřejmě nezůstal stát ani investor obchodního centra, společnost Amádeus Plzeň. Její informační kampaň se nachází na stránkách www.pravda-o-referendu.cz.    

Fotogalerie

Aktivisté připravili ve své kampani placky podporující v referendu odpověď ANO | Autor: Richard Beneš