Jsme televize vašeho kraje

Největším sponzorem přípravného výboru referenda je sdružení Kontrolní skupina

Plzeň, publikováno 07.01.2013, autor: Richard Beneš

Přípravný výbor investoval peníze ze sbírky občanů do výroby propagačních materiálů o referendu | Autor: Richard Beneš

Členové přípravného výboru místního referenda, ve kterém se v pátek a v sobotu bude rozhodovat o osudu stavby obřího obchodního a zábavního centra Corso Americká v pondělí zveřejnili výtěžek sbírky, kterou občané přispěli na propagaci názorů odpůrců stavby. Dárci přispěli celkem částkou 140 tisíc korun. Za to aktivisté připravili různé propagační materiály a z těchto příspěvků hradí celou kampaň.

Přípravný výbor referenda splnil také slib z minulého týdne, ve kterém se zavázali, že zveřejní svého tajemného největšího sponzora. Ten slíbil, že zdvojnásobí příspěvky, které výbor obdrží od veřejnosti od minulého týdne. Na kontě aktivistů tak přistálo 30 tisíc korun od plzeňského občanského sdružení Kontrolní skupina, když veřejnost přispěla formou drobných darů částkou téměř 15 tisíc korun.

„Díky stovkám drobných dárců jsme nyní mohli vydat zvláštní noviny v nákladu 70 tisíc kusů, a zaplatit jejich roznos do všech schránek v Plzni,“ řekl mluvčí přípravného výboru Martin Marek. V novinách Plzeňané najdou kromě článků přípravného výboru především články architektů Petra Domanického, Marka Siváka či Miloslava Hrubce. Noviny mají dvanáct celobarevných stran a jsou zdarma pro každou domácnost. Jde o největší výdaj v kampani, který aktivisty včetně roznosu do schránek přišel na téměř 90 tisíc korun. Od novin si slibují, se díky nim informace dostanou i k lidem, kteří jich doposud mají málo a nevědí, zda se referenda zúčastnit. 

„Zájem občanů v prvních dnech nového roku nás příjemně zaskočil. Do informační kanceláře referenda přišlo během třech dnů více než 300 Plzeňanek a Plzeňanů, kteří si vyzvedli informační letáčky, placky a plakáty. Museli jsme už ve čtvrtek nechat dotisknout plakáty a informační letáčky. Celkem nám Plzeňanky a Plzeňané pomohli rozdistribuovat už více než 60 tisíc letáčků a přes 1000 plakátů. Díky obrovské podpoře ze strany občanů města jsme zatím nemuseli vložit ani jedinou korunu do placené reklamy," konstatoval Petr Vaněk z přípravného výboru referenda.

Fotogalerie

Přípravný výbor investoval peníze ze sbírky občanů do výroby propagačních materiálů o referendu | Autor: Richard Beneš