Jsme televize vašeho kraje

Plzeňští školáci dostali špičkové výukové stavebnice i další technické pomůcky za miliony

Plzeň, publikováno 25.09.2018, autor: Richard Beneš

Koordinátor projektu Jiří Kruliš předvádí zakoupené stavebnice | Autor: Plzen.eu

Objevovat kouzlo přírodních věd i zažívat úžas při výuce, pomohou žákům špičkové stavebnice a další supermoderní pomůcky, které nakoupilo do svých 15 základních škol město Plzeň. Jedná se o 150 kusů stavebnic pro konstruování úloh z oblasti pohybu těles, mechaniky, hydrostatiky, optiky, zvuku i z dalších oblastí fyziky, dále o více než sedm desítek tabletů, 3D tiskárny, 3D scannery, obráběcí stroje i drony. Nákup je součástí projektu PROSIT za 22 milionů korun. Pomocí něj chce město vzbudit u dětí zájem o technické vzdělávání. Peníze na projekt získala Plzeň z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

„Je až neskutečné, jaké pomůcky dnes mohou učitelé i děti využívat. Co se týká námi nakoupených stavebnic, jsou v nich servomotorky, dynamo, další řada nejmodernějších elektronických součástek a třeba také senzory pro měření. Věřím, že i díky tomu děti lépe porozumí fyzice, chemii, přírodovědě a matematice, že je tyto předměty budou bavit, což je naším cílem. Plzeň chce být městem výzkumu, vývoje a inovací, k tomu potřebujeme podporovat vzdělání dětí a mladých lidí právě v těchto směrech,“ řekl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

Výukové stavebnice pomáhají žákům pochopit souvislosti v oblasti přírodních věd v duchu filozofa Konfucia. „Tedy v duchu: Co slyším, to zapomenu. Co vidím, si pamatuji. Co si vyzkouším, tomu rozumím,“ uvedla Petra Pitelková, manažerka projektu PROSIT. Cena jedné stavebnice se pohybuje kolem 14 tisíc korun a ze vzorových úloh je možné vybrat aktivitu na pět minut, celou hodinu nebo i na rozsáhlejší a časově náročnější projekt. Projekt také podporuje proinkluzivní prostředí ve školách a směřuje k rozvoji potenciálu každého žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Stavebnicemi jsou na školách vybaveny takzvané proinkluzivní koutky. V dispozici v nich děti mají dále také robotické stavebnice, drony vhodné pro výuku, tablety, notebooky a další. Špičkové vybavení a pomůcky dostalo v rámci projektu také městské Centrum robotiky, volnočasové zařízení zaměřené na vzdělávání dětí v oblasti informačních a digitálních technologií.

Do projektu PROSIT (Porozumění, Respekt, Osvěta, Spolupráce, Inkluze, Technologie) jsou zapojeny i čtyři klíčové městské firmy, konkrétně Vodárna Plzeň, Plzeňské městské dopravní podniky, Plzeňská teplárenská a Čistá Plzeň. Pro školáky zajišťují exkurze ve svých provozech. Firmy tak dostávají možnost prezentovat svoji činnost části obyvatel a mohou se také představit jako perspektivní zaměstnavatelé. Do projektu se zatím zapojilo 15 z celkem 26 městem zřizovaných základních škol.

Fotogalerie

Koordinátor projektu Jiří Kruliš předvádí zakoupené stavebnice | Autor: Plzen.eu
Takto vypadají nejmodernější výukové stavebnice pro plzeňské školáky | Autor: Plzen.eu
Takto vypadají nejmodernější výukové stavebnice pro plzeňské školáky | Autor: Plzen.eu
Takto vypadají nejmodernější výukové stavebnice pro plzeňské školáky | Autor: Plzen.eu
Koordinátor projektu Jiří Kruliš předvádí zakoupené stavebnice | Autor: Plzen.eu