Jsme televize vašeho kraje

Hejtman Chovanec s primátorem Baxou skončili dnes u lopaty

Plzeň, publikováno 19.09.2012, autor: Richard Beneš

Politici z kraje a magistrátu předvedli v terénu práci s lopatou a krumpáčem | Autor: Richard Beneš

S krumpáči a lopatami v rukou a s ochrannými přilbami na hlavách nastoupila ve středu pětice politiků na pole, které se rozprostírá na konci Pecháčkovy ulice na sídlišti Skvrňany. Rukou společnou tam slavnostním výkopem zahájila trojice zástupců kraje, kde nechyběl hejtman Milan Chovanec (ČSSD) s dvojicí z magistrátu, kterou samozřejmě reprezentoval primátor Martin Baxa (ODS), toužebně očekávanou stavbu západního silničního obchvatu Plzně. Společná stavba města a kraje za 801 milionů korun by měla být hotová na podzim roku 2014.

Výstavba západního městského okruhu je jedna z nejrozsáhlejších a finančně nejnákladnějších silničních staveb v historii Plzeňského kraje. Ten bude hradit prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje 586 milionů z celkové ceny. Využije k tomu z části i dotace z evropských fondů, konkrétně z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad. Výše dotace se poskytuje ve výši 85 procent z celkových nákladů projektu, maximálně však v celkové výši do 550 milionů korun. Dalších 224 milionů korun poskytlo město Plzeň.

První etapa výstavby okruhu bude zahrnovat úsek od Domažlické ulice přes Vejprnické údolí až k Chebské ulici, což je výpadovka na Křimice. Celková délka tohoto prvního úseku je asi 2 100 metrů. „Vybuduje se zde dvouproudá komunikace s tím, že v budoucnu ji bude možné rozšířit na silnici čtyřproudou. Součástí stavby bude také 300 metrů dlouhý silniční most,“ říká 1. náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer (ČSSD).

„Na obchvat město čeká toužebně několik let. Jsem rád, že se nám ve spolupráci s městem podařilo zahájit tuto první etapu,“ řekl hejtman Milan Chovanec. „Z dopravního hlediska se pro Plzeň jedná o historický okamžik,“ zdůraznil primátor Martin Baxa.   

Těmito místy povede v okolí sídliště Skvrňany západní obchvat Plzně | Autor: Richard Beneš 

„Pro Plzeň je západní okruh zásadní silniční stavbou. Jde v ní o spojení Borských polí se Severním Předměstím. Právě nyní vedeme diskusi o realizaci její druhé části, která vede dál z Křimic kolem Radčic až na Lochotín. Jednání je nutné urychlit, protože stavba má smysl pouze jako celek,“ doplňuje náměstek primátora města Plzně pro oblast technickou Petr Rund (ODS).

Západní městský okruh je i přes svoji finanční náročnost pochopitelně jen jednou z mnoha silničních staveb realizovaných Plzeňským krajem. „V uplynulých čtyřech letech kraj investoval do výstavby a údržby silnic 2,7 miliardy korun z evropských dotací a 1,3 miliardy ze svého rozpočtu,“ dodal náměstek Jaroslav Bauer.

A který politik si během slavnostního výkopu vedle nejlépe s lopatou nebo krumpáčem? Z pětice zúčastněných pánů Baxa, Bauer, Grüner, Chovanec a Rund to byl jednoznačně náměstek hejtmana Ivo Grüner, který získal praxi při stavbě vlastního domu. Špatně si nevedl i přes svoji prostorově výraznou figuru a náročný kamenitý terén ani hejtman Chovanec a statečně se lopatou oháněl i primátor Baxa. S krumpáčem to naopak příliš nešlo náměstkovi primátora Rundovi. 

Fotogalerie

Politici z kraje a magistrátu předvedli v terénu práci s lopatou a krumpáčem | Autor: Richard Beneš
Těmito místy povede v okolí sídliště Skvrňany západní obchvat Plzně | Autor: Richard Beneš
Náměstek hejtmana Jaroslav Bauer využil krumpáče k podpírání | Autor: Richard Beneš
Petr Rund v akci s krumpáčem | Autor: Richard Beneš
Hejtman Chovanec si s lopatou vedl dobře | Autor: Richard Beneš