Jsme televize vašeho kraje

Milan Chovanec: Náklady na kampaň jsme narozdíl od ODS nepřekročili

Plzeňský kraj, publikováno 11.10.2012, autor: Richard Beneš

ČSSD | Autor: Archiv Regionpodlupou.cz

Sociální demokracie jako první strana v regionu sečetla a podtrhla náklady na svoji předvolební kampaň, která se podle slov lídra a stále ještě hejtmana Milana Chovance, vyšplhala na 2,1 milionu korun. Na začátku kampaně odhadovali zástupci ČSSD, že do voleb investují z krajských peněz dva miliony korun a plán se jim tedy podařilo dodržet.

Nejvíce peněz investovala ČSSD v rámci předvolební kampaně do výroby různých tiskovin, inzerce v tisku a do billboardů. „Tiskoviny nás přišly na 686 tisíc korun, nájem ploch pro billboardy a jejich výlep stál 448 tisíc korun, dalších 90 tisíc stála výroba billboardů. Do inzerce v tisku investovala ČSSD 481 tisíc korun a na 39 tisíc přišla prezentace na internetu,“ vypočítával nejzásadnější náklady v kampani hejtman Chovanec.

Sociální demokraté měli v regionu 40 billboardů, které si platila sama krajská organizace, dalších 70 billboardů hradilo celostátní vedení ČSSD. Poměr vlastních krajských nákladů na kampaň a příspěvek od celostátního vedení je podle slov Milana Chovance přibližně jedna ku jedné.

Sociální demokraté si najali experty, kteří sledovali i volební kampaň konkurenčních stran a odhadovali náklady, na kolik je mohla přijít. Kromě ODS, jež měla podle jejich propočtů náklady překročit dvakrát až třikrát, se prý všechny ostatní sledované strany vešly do částky, kterou uváděli při zahájení kampaně.

Hejtman Chovanec dále uvedl, že během kontaktní kampaně ČSSD v regionu chodilo na mítinky v průměru 80 až 100 lidí, kteří se zajímali především o dění v kraji. Po skončení voleb plánují špičky  ČSSD v kraji, že si týden odpočinou a pak se pustí do povolebního vyjednávání a dalšími politickými subjekty. Hlavním vyjednavačem v tomto případě nebude Milan Chovanec. Už nyní se ČSSD netají sympatiemi k Zemanovcům.     

Fotogalerie

ČSSD | Autor: Archiv Regionpodlupou.cz