Jsme televize vašeho kraje

Ativisté vyrukovali se svou kampaní pro místní referendum, budou mít letáky i placky

Plzeň, publikováno 19.12.2012, autor: Richard Beneš

Aktivisté připravili ve své kampani placky podporující v referendu odpověď ANO | Autor: Richard Beneš

Rovněž i aktivisté z přípravného výboru referenda o OC Corso Americká představili podobně jako představitelé města svoji kampaň, kterou chtějí oslovit Plzeňany před místním referendem. Jejich občanská kampaň má název „ANO pro Plzeň!“ a je zaměřena na nerozhodnuté občany města, aby přišli k referendu a hlasovali proti stavbě nákupního centra, které hodlá vybudovat na místě bývalého DK Inwest společnost Amádeus Plzeň.

„Naším cílem je předložit plzeňským občanům argumenty z mnoha oborů, které jasně hovoří proti stavbě OC Corso Americká v jeho současné podobě. Zároveň budeme také představovat pozitivní dopady, které bude mít pro město Plzeň odmítnutí předimenzovaného projektu dalšího obřího nákupního centra,“ řekl Martin Marek, zmocněnec přípravného výboru referenda.

„Slogan „ANO pro Plzeň!“ jsme nevybrali náhodou, plzeňští politici straší občany obrovskými částkami, které by mělo město platit, pokud by bylo referendum vyhlášeno a pokud by Plzeňané hlasovali „ANO.“ Zcela úmyslně tak politici zamlčují přínosy, které bude odmítnutí stavby pro Plzeň mít. Především jde o zachování prostoru pro městskou výstavbu a získání času na ovlivnění toho, co na místě po zbouraném DK Inwest bude postaveno. Z relevantních argumentů ekonomických, dopravních, zdravotních, urbanistických, environmentálních a architektonicko-estetických se v podání údajně objektivní kampaně vedení města Plzně stávají jen argumenty ekonomické a to ještě vydatně pokroucené,“ uvedl člen přípravného výboru referenda Petr Vaněk.

Přípravný výbor již připravil leták, který bude distribuovat Plzeňanům do poštovních schránek nebo osobně na stáncích v centru města. Obsahem letáku je podle aktivistů osm důvodů, proč hlasovat v referendu ANO a odmítnout tak obří obchodní centrum v samotném středu Plzně. „V Plzni je 68 tisíc poštovních schránek, do kterých lze prostřednictvím České pošty vhodit náš leták. Nabízejí se nám i dobrovolníci, kteří budou letáky roznášet v místě jejich bydliště. Naše kampaň bude probíhat především v době od 2. Do 12. ledna. Plánujeme na 8. ledna velkou debatu v sále Západočeského muzea, měl by proběhnout i koncert na podporu referenda. Podrobný rozpis našich akcí nechceme zatím z taktických důvodů předem prozrazovat,“ konstatoval Vaněk.

Finance na kampaň získávají aktivisté prostřednictvím sbírky, peníze jim posílají občané a podnikatelé. „V současné době máme na kampaň volných 36 tisíc korun, peníze chodí od Plzeňanů každý den, nejvíce poslal jeden dárce 15 tisíc korun,“ řekl Martin Marek. Aktivisté ještě ve středu osloví mailem politické strany v regionu a vyzvou je k tomu, aby vyzvaly své sympatizanty k účasti v referendu a aby zveřejnily svůj názor na referendum. Strany by podle aktivistů neměly stát stranou této debaty a měly by prý do tohoto dění aktivně vstupovat.

Město Plzeň zahájilo svoji informační kampaň k referendu již začátkem ledna prostřednictvím letáků. Jejich obsahem bylo sdělení, co bude muset město Plzeň učinit, pokud v referendu většina lidí odpoví ANO. A jak bolestné to bude pro město po stránce finanční.

Svoji kampaň vede také investor OC Corso Americká, společnost Amádeus Plzeň. Pokud se podle jejího vyjádření Plzeňané v referendu vysloví proti stavbě objektu, hrozí reálné nebezpečí, že se budou minimálně dalších deset let dívat na oplocenou díru. Společnost Amadeus Plzeň, která hodlá centrum vybudovat, totiž neuvažuje o tom, že by lukrativní pozemek v centru města odprodala. „Raději počkáme deset let, než se změní politická garnitura ve městě a pak objekt vybudujeme,“ uvedl zástupce společnosti Amádeus Plzeň Jan Petřík. V případě, že referendum dopadne pozitivně pro stavbu Corsa, slibuje investor ve svém objektu vytvoření pracovních míst pro téměř tisíc občanů města a okolí. Ve snaze dostat před referendem veřejnost na svoji stranu jde investor ještě dál, za stavbu obřího centra chce utratit dvě miliardy korun u místních stavebních firem.    

Fotogalerie

Aktivisté připravili ve své kampani placky podporující v referendu odpověď ANO | Autor: Richard Beneš